2 weken later - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu 2 weken later - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu

2 weken later

Blijf op de hoogte en volg Esmée

14 Februari 2014 | Australië, Melbourne

Hi mate!

Het is inmiddels al weer twee weken geleden, dat ik iets van mij heb laten horen. De wifi in Australië is helaas van niet zo'n goede kwaliteit, wat mij ook weer de rust geeft om mij volledig op mijn avontuur hier te storten. Ik ben blij dat ik zelf goed bij hou wat ik gedaan heb. Dus ik hoef alleen maar in mijn boekje terug te bladeren om te kijken wat ik de moeite waard vind om te vertellen.
Wat ik vooral grappig vind aan de afgelopen weken, is dat mensen aan mij tips vroegen over Melbourne, grappig hoe snel die dingen verschuiven. Ik heb al veel vrienden gemaakt in de hostels waar ik ben geweest, helaas gaat het hier om backpackers en gingen ze na een paar dagen weer verder. Behalve een meisje die ik in het hostel ontmoet heb, zij gaat hier ook studeren aan Monash (wel andere campus) en ze komt uit, jawel hoor, Axel. Die zeeuwen blijven me achtervolgen :p
Maar goed, laat ik eerst wat over Melbourne vertellen, Melbourne is op zo'n manier gebouwd dat de stad esmee proof is. Je kan nou eenmaal niet verdwalen, omdat het heel Amerikaans in blokken is ingedeeld. Ik weet zelfs al de volgorde van alle grote straten en kan de weg inmiddels goed vinden. Wat verder opvalt is dat Melbourne enorm multicultureel is en van festivals houdt. Ik heb in mijn eerste week het Chinese nieuwjaar meegemaakt met de draak en al. Geweldig om te zien. Verder was er die dag een Japanse en Zuid Amerikaanse markt waar ik ook even een kijkje heb genomen. Ik heb aborignals zien dansen, wat ik natuurlijk helemaal geweldig vond!
Melbourne is een stad die zorgt voor veel verrassingen door zijn 200 verschillende nationaliteiten, kleine verborgen straten, bijzondere moderne architectuur afgewisseld met oude Victoriaanse huizen. De sfeer enorm chill en de mensen super aardig. Er stormen er gelijk een paar op je af als ze zien dat je de weg niet weet of hulp nodig hebt met je koffer.
Ik vind het heerlijk om in Melbourne rond te struinen en me op te nemen in de mensen en de stad.
Ik heb de eer gehad om in de gevangenis te zitten en gearresteerd te worden, wat hoorde bij the Old Melbourne Gaol Museum, de vlag gestreken zien worden onder het getrompetter van het volkslied, een tour door het stadion gehad (ik snap nu eindelijk iets van cricket), alle gadgets die in de 007 films heel zijn gebleven van dicht bij mogen bewonderen, naar een heerlijk muziek festival geweest in St Kilda (soort concert at sea, maar dan xxxxxl, waar ook een gek met een handgranaat, een zwaard en een kettingzaag die aanstond aan het jongleren was.), meer over de geschiedenis van Melbourne te weten gekomen (waarbij ik me geschaamd heb om een Europeaan te zijn) en ook veel te weten gekomen over het verloop van de immigratie in Australie. Ze wilden op een gegeven moment geen Aziaten (lees Chinezen) het land binnen laten, dus ze verzonnen dat je minstens een Europese taal moest spreken. Als je Engels kon, testte ze je op Nederlands en andersom.
Ik zou wel alles kunnen opschrijven wat ik gezien en gedaan heb, maar dan vrees ik dat het een ellenlang blog zou worden. Ik heb het in ieder geval enorm naar mijn zin hier. Ik heb me net gesetteld in mijn studentenaccommodatie in Frankston. Ligt wel een stukje van Melbourne af, maar voordeel is weer dat dit huisje dicht bij het strand ligt plus de night rider gaat er lang en de huisgenoten zijn heel chill. 5 mensen uit Oz, 1 uit canada en ik dan. Ik heb enorm veel zin in de orientatie week die dinsdag begint. Ik hou jullie op de hoogte!

Veel liefs vanuit Melbourne!

p.s. ik heb niet veel van de bosbranden gemerkt, behalve dan dat ik drie dag en in een enorme aswolk heb geleefd.

  • 16 Februari 2014 - 21:52

    Suhela Pluijmers:

    Hoi Esmee,

    Dit klinkt allemaal heeeel fantastisch. Geniet met volle teugen maar dat doe je volgens mij ook al wel. Kan je ook foto's sturen van je kamer en je huis? Ben benieuwd of het studenten leven daar net zo is als in Nederland. Voor nu veel liefs uit Loon.

  • 05 Maart 2014 - 17:51

    Ellen:

    Wow Esmée! Wat kun jij genieten!! Heerlijk! Wij gaan je volgen en wensen je veel festivals en fun toe! Liefs, Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Ik verwacht dat mijn trouwe lezers mij kennen :p Dus dit veld is niet van toepassing

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3880

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn eerste reis

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

uhm iets van nog 1 nachtje slapen ofzo

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

op exchange naar Australië

Landen bezocht: