trips trips en nog meer trips!! :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu trips trips en nog meer trips!! :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu

trips trips en nog meer trips!! :)

Blijf op de hoogte en volg Esmée

08 April 2014 | Australië, Melbourne

How you doing?

Na mijn laatste trip: de great ocean road, heb ik natuurlijk niet stil gezeten. Ik mag mezelf gelukkig prijzen hoeveel ik al wel niet meegemaakt en gezien heb. Twee van Ramona's huisgenoten hadden me uitgenodigd voor de country horse races in the outback. We logeerden op de boerderij van de ouders van Ellen. Haar ouders waren zo gastvrij, ik heb nog nooit zo veel gegeten sinds ik in australie ben haha. Natuurlijk moest ik ook even een gokje wagen op een paard, die helaas tweede werd. Het maakt een race echt zoveel spannender. Tijdens de race was het de bedoeling dat je deftig gekleed was, dus ik blij dat ik een jurk had meegenomen. Het was echt een plaatselijk feestje, maar de australiers zouden de australiers niet zijn als ze me links hadden laten liggen. Ik heb met super veel mensen gesproken. Mensen die gedurende de dag ook steeds meer dronken werden. We hebben de dag afgesloten in een plaatselijke pub, waar een band speelde. Het was een goede gezellige avond, waarbij ik geen een drankje zelf heb mogen betalen.
De volgende dag kregen we een rondleiding op de squat over het land van Ellen's ouders. De famous rode aarde gezien! Al met al dit weekend was een echte aussie experience in mijn ogen.

De week erna heb ik een bbq geregeld in ons huis voor de huisgenoten van ramona en mijn huisgenoten.
En het weekend erna had ik mijn allereerste echte camping ervaring. We gingen met de universiteit naar Bear Gully, dat is een plek aan de kust. hier moesten we de australische landscape ervaren. Ofwel, veel relaxen, mediteren, snorkelen en de sterrenhemel bestuderen. Ik heb mijn allereerste vallende sterren gezien, de southern cross, de melkweg, ik weet het zuiden nu te vinden aan de hand van de sterren, satellieten en de grote emu. We bofte enorm met het weer, het was echt super geslaagd.

In de week na mijn kampeertrip ben ik nog naar een stand up comedy show geweest, waar ik heerlijk gelachen heb met lisa en courtney. Ook ben ik met serieuzere zaken bezig op het moment aangezienn de deadlines van de assignments eraan komen. Zo heb ik een presentatie moeten geven en essays moeten schrijven. Nog even twee weken werken en dan met pasen naar Perth! Super veel zin in!

Afgelopen weekend ben ik met vier anderen op een kampeertrip naar een natuurpark wilsons prom geweest of the prom zoals ze deze hier noemen. Mijn eerste wilde slangen en wombats gezien. De wombats zijn groter dan je denkt, maar wat zien ze er schattig uit. Ze proberen alleen heel de tijd je voedsel te stelen wat iets minder is haha. We hebben dit weekend bewezen dat je makkelijk met 5 personen in een twee persoonstent kan liggen. Verder hebben we een hele mooie wandeltocht van 6u gemaakt. De mooiste stranden tot nu toe gezien! Enorm veel lol gehad met elkaar en er een top weekend van gemaakt.
Kortom ik heb het nog steeds super naar mijn zin hier. Ik probeer elke week wel iets te bekijken. Zo kan ik trots vertellen dat ik aankomende zaterdag naar mijn allereerste Australian Football game ga.Ik ben al een enorme expert in de regels na alle wedstrijden die ik met mijn huisgenoten op de tv heb gezien en de keren dat we footy hebben gespeeld. Ik heb hier trouwens ook al een club geadopteerd, the Richmond Tigers. We are yellow and black! Al gaat mijn voorkeur toch nog steeds uit naar het rood en wit van Feyenoord.
Met voetbal ben ik helaas gestopt. Toen ze doorhadden dat ik niet ieder weekend in melbourne ben en geen zin had om 300 dollar te betalen voor een semester, ben ik van het eerste team terug gezet naar het derde team. Hier leerde ik echter niks en had ik geen plezier in de sport. Ik ga het in Tilburg echter oppakken!
Ook ben ik bezig met een dj workshop, wat veel moeilijker is dan dat ik had verwacht. Het is wel echt super vet!

Zoals jullie doorhebben, maak ik het mezelf heerlijk druk met allemaal super leuke dingen. Ik heb het hier nog steeds enorm naar mijn zin en ik kijk zo enorm uit naar de easterbreak!

Ik hoop dat jullie net zo gelukkig zijn, als dat ik ben!
En nog meer van het leven genieten als dat ik doe!

Ik ga nu maar weer eens even aan een assignment zitten, zwaar leven heb ik toch hahaha
Ik zal snel weer nieuwe foto's uploaden!

Tot snel!

Veel liefs,

Esmée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Ik verwacht dat mijn trouwe lezers mij kennen :p Dus dit veld is niet van toepassing

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 3876

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn eerste reis

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

uhm iets van nog 1 nachtje slapen ofzo

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

op exchange naar Australië

Landen bezocht: