eerste teken van leven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu eerste teken van leven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu

eerste teken van leven

Blijf op de hoogte en volg Esmée

01 Februari 2014 | Australië, Melbourne

olaaaaaaa hier dan even een teken van leven.
Na twee inspannende goed verlopen vluchten, heb ik dan toch eindelijk voet op Australische bodem gezet. Ik besef het eigenlijk nog steeds niet dat ik zo ver weg ben. Ik landde om half 7 's ochtends, mijn tijd, en werd met een bus naar mijn hostel gebracht. Mijn kamer was helaas nog niet klaar, dus ik moest nog twee uur doorbrengen. Ik had het strand al gespot vanuit de bus, dus ik heb daar even een uurtje doorgebracht. Daarna op naar een prepaid winkel om een telefoonkaart te kopen, zodat ik contact kon leggen met de mensen voor mijn kamer. aankomende maandag heb ik mijn eerste inspectie, yay!
De mensen hier zijn heel vriendelijk en behulpzaam, zelfs bij de douane en ik hou nu al van hun accent.
Aangezien ik in het vliegtuig niet veel had kunnen slapen, zat ik 's middags vooral uitgeteld in het hostel. Ik heb mijn prepaid kaart geactiveerd en wifi kaart gekocht, kennis gemaakt met mijn kamergenootjes en ben om 5u smiddags in slaap gevallen.
Vanochtend werd ik om 6u wakker en ben heerlijk tot 9u blijven liggen. We moeten voor 10u de kamer uit, want dan komt de housekeeping. Ik heb het wel getroffen met mijn hostel, want deze staat bekend om de vele goede feesten. Gister kon ik het niet opbrengen om te gaan, maar vanavond ga ik toch even een kijkje nemen.
het is vandaag heerlijk weer, zo'n 33 graden. Morgen wordt het zelfs 41 graden, ben benieuwd of ik het dan nog steeds zo lekker vind. Ik heb vrienden gemaakt met drie Engelse meisjes uit Londen, waarvan een nu voor de tweede keer in Australie is. Of wel veel tips van haar kunnen krijgen over Melbourne en de public transport. Ik ben met deze drie dames naar de botanische tuin geweest, ookwell een heerlijk park waar het super rustig is en je geen idee hebt dat je in een grote stad bent. Hierwas een vegetarisch festival aan de gang. Ofwel overal stereotypische hippies die rondliepen. echt geweldig om te zien! (niet dat ik hippies met vegetarische mensen associeer, maar hier doen ze dat blijkbaar wel). Ook twee mensen ontmoet die elke dag een marathon hebben gelopen tot dat ze heel australie rond waren, terwijl ze alleen fruit, noten en raw aten. Op deze manier is mevrouw genezen van borstkanker.
De mainstreet hier in de buurt is erg gezellig, leuke bars enzo en hele aardige mensen. vanavond met zonsondergang ga ik naar de pier. Daar schijnen pinguins te zien te zijn, dus ik ben benieuwd.
Nou ik ga weer genieten van de zon!

See ya!

  • 01 Februari 2014 - 08:16

    Ad:

    Goedemorgen/avond, nicht! Fijn dat je reis goed verlopen is en dat je al stevig in Melbourne 'geland' bent.
    Heel veel plezier gewenst!

  • 01 Februari 2014 - 11:42

    Edwin:

    Kijk dat begint meteen al goed daar, have fun!

  • 11 Februari 2014 - 13:23

    Eline:

    Hahahahahahahha. Wat een enorme hoop aan informatie in een paar zinnen. Fijn dat iedereen zo lief is. Ik ga je volgen. En appen. En mailen. Allezzzzz. Geniet er van, moppie! Dikke kus xxxxx

  • 14 Februari 2014 - 10:05

    Ineke:

    Ha Esmee, wat een leuke reisverslagen schrijf jij!!!! Melbourne met zijn markten en multiculti..feesten, klinkt goed. Je verveelt niet als ik dat zo lees maar geniet 200% met volle teugen. Appartementen vlak bij zee ook niet verkeerd... Heerlijk. En die aswolken ken ik... Geniet!!!! We kijken uit naar het volgend verslag! Liefs ineke en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Ik verwacht dat mijn trouwe lezers mij kennen :p Dus dit veld is niet van toepassing

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 3885

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn eerste reis

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

uhm iets van nog 1 nachtje slapen ofzo

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

op exchange naar Australië

Landen bezocht: