Straya is awesome! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu Straya is awesome! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu

Straya is awesome!

Blijf op de hoogte en volg Esmée

11 Maart 2014 | Australië, Melbourne

G'day mate,

Tis alweer veel te lang dat ik van mezelf heb laten horen. Ik heb het ook zo druk met leuke dingen doen. De laatste keer was ik gebleven dat ik zo benieuwd was naar de introductie voor de exchange studenten. Ik heb een hele leuke groep ontmoet en ik kan met trots vertellen dat ik een van de oprichters ben haha. We zijn inmiddels met 19 man en elke dag groeien we zo'n beetje. De introductiedagen waren erg leuk. Goede avonden gehad en leuke mensen ontmoet, dus enorm geslaagd.
De week erna was er introductie voor heel de universiteit. Ik ben lid van de boardridersclub (surfen), radio Monash( voor dj workshops) en van de voetbalvereniging. Heb inmiddels twee trainingen gehad en het bevalt me erg goed! Ze stellen me op de trainingen de hele tijd in de spits op, dus wie weet misschien word ik wel de nieuwe van persie hahaha.
Ik ben ook op een heus studentenkamp geweest met allemaal locals. Was erg gezellig, gewoon een typisch kamp! Daar ook mijn allereerste kangeroes in het wild gezien!! :) Wat zijn die beesten schattig!
Voor de exchange studenten had de universiteit ook een dag naar een soort safari park de beekse bergen geregeld, maar dan voor australische dieren. Hier heb ik een mooie foto gemaakt met koala (helaas mocht ik die niet aanraken) en met een walibi. Was een super dag!
Verder heb ik een trip naar Philips island gemaakt. Wat een mooie stranden en kliffen heeft dat eiland zeg!Mooie wandeling gemaakt en gezandboard :) En de allerkleinste pinguins ter wereld komen met zonsondergang uit de zee via het strand het land op! Natuurlijk is daar een hele attractie van gemaakt. Ze waren echt zo lief, iedereen wilden er wel één mee naar huis nemen!
De week erna had ik mijn eerste week les. Het is hier enorm anders. Veel interactiever en intensief. Het goede nieuws is, is dat ik geen eind examens heb ofwel 4 weken vakantie voordat pa, mam en Jouk komen. Ofwel genoeg tijd om nog een mooie trip te plannen! De volgende roadtrip in de easterbreak is wel al geboekt. Deze zal naar West Australia gaan. Naar Perth. RAmona en ik hebben de trip gister geboekt en sinds vandaag komen er 6 andere mee, dus wordt erg gezellig gok ik zo!
Afgelopen weekend heb ik met 18 andere exchange studenten de great ocean road trip gereden. Het was zo geweldig. De natuur was prachtig en de groep was gezellig! In het begin vond ik het spannend om links te rijden, maar eigenlijk is het zo makkelijk. Vind het wel vet om te zeggen dat ik mijn eerst 700 kilometer in Australie heb gereden. Ik heb enorm veel wilde koala's gezien en het enorm naar mijn zin gehad. De great ocean road is een echte aanrader! :)
Ik kan niet wachten tot mijn volgende trip. Tot nu toe stel ik telkens wat voor en gaan we met heel de groep. Ik ben echt heel blij met hen! Voel me enorm thuis in de groep en kan gewoon mijzelf zijn! De meeste komen uit Europa dus onze reunie hebben we ook al geprikt: de oktober festen!

Ik had laatst wat foto's geplaats. Ik zal zo snel mogelijk ook de foto's weer eens opdaten! Ik ga nu weer verder genieten van al het moois wat Australie te bieden heeft!
Hou jullie taai en tot de zomer!

Veel liefs,

Esmée

  • 11 Maart 2014 - 12:37

    Pa:

    Gelukkig: je verveelt je niet! Lekker doorgaan met genieten!

  • 11 Maart 2014 - 16:51

    Iris L:

    Hihi klinkt allemaal weer allemaal zoooo familiar!! Echt super leuk.
    Zo leuk he die pinguins die uit de zee komen :)
    Genietttttt. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Ik verwacht dat mijn trouwe lezers mij kennen :p Dus dit veld is niet van toepassing

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 3887

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

Mijn eerste reis

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

uhm iets van nog 1 nachtje slapen ofzo

29 Januari 2014 - 05 Augustus 2014

op exchange naar Australië

Landen bezocht: