easterbreak - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu easterbreak - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esmée - WaarBenJij.nu

easterbreak

Blijf op de hoogte en volg Esmée

03 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Het is weer tijd voor een nieuw verslagje dacht ik zo. Heb weer enorm veel mee mogen maken, dit keer aan de andere kant van Australie: de west kust.
Onze reis startte in Perth waar we met 6 campervans, 12 mensen de trip naar exmouth gingen ondernemen en terug (in totaal 3474,3 km in 8 dagen tijd). Onderweg enorm veel gezien, Australie is echt indrukwekkend. Eindeloze wegen, uitgestrekte landschappen zonder enig leven, enorm veel dode dieren langs de weg (kangeroes, geiten en koeien) en veel roadtrains die we passeerden.
Het was dan ook adembenemend om van de outback in een enorm mooie bay te rijden met een geweldig strand. Ik denk dat ik de mooiste stranden ooit heb gezien, ik vond ze persoonlijk nog mooier dan in Thailand.
Het was een hilarische trip, waar Ramona in haar broek scheet van angst bij het zien van een spin en keihard naar de auto rende toen ze ontdekte dat deze overal zaten. Ik heb op de grond gelegen van het lachen, wat zij minder vond want ik had de sleutel om de auto open te maken.
In monkey mia hebben we behalve dolfijnen ook emu's gespot. Jullie hadden Stephans gezicht moeten zien, toen hij een hap van zijn toast wilde nemen en de emu hem net een stapje voor was en het brood uit zijn hand griste.
In Kalbarri national park heb ik nog een quad tour gedaan, de anderen wilden liever uitslapen en ik had zin in iets actiefs. Het was een enorm vette ervaring om door de outback te scheuren.
Ook de pinnacles moesten we even bewonderen natuurlijk en we waren niet de enige! Drie walibi's waren lekker op hun gemakje aan het eten en de plek waar ze zaten werd in een oogwenk omgetoverd tot een fotoshoot. Iedereen was volop foto's aan het maken. Er was zelfs een baby walibi bij wat er schattig was om te zien :)
Courtney had het geniale idee om de pinnacles drive te rijden en dit eindigde in de meest gevaarlijkste en grappigste rit ever. We zaten met 12 mensen in een twee persoonscamper, vooral de filmpjes hiervan zijn echt hilarisch.
Ik heb enorm genoten van deze trip en de avond stappen in Perth op Kingsday was een goede afsluiter. Een memorabele avond!
Perth zelf is nog relaxter dan Melbourne, wat ik me eigenlijk van te voren niet kon voorstellen. Op zondag hebben we nog een oud stadje, Fremantle, bekeken die vooral bekend is om zijn markt. Hier heel wat uurtjes doorgebracht en toen was het tijd om terug te vliegen naar Melbourne. Deze vlucht duurde 4u, interessant feitje is dat de afstand van Nederland naar ijsland kleiner is dan de afstand van melbourne naar perth, aldus lisa's vader.
Het was echt weer een awesome ervaring! Ik ben zo dankbaar dat ik de kans heb gekregen om dit allemaal te mogen aan schouwen en bewonderen.
Ik kijk echt al uit naar de volgende trips.

Op de unie is het nu wat drukker aan het worden. Ik heb best veel assignments die ik de komende weken moet maken en ik heb zowaar een stage gevonden. Voor een vak moet ik stage lopen en nu mag ik mentaal gehandicapte kinderen begeleiden in het sporten (sportschool en cricket). Het doel hiervan is om te observeren hoe je sport ook toegankelijk kan maken voor deze doelgroep. Ik begin maandag en heb er best zin in!

Gister hebben we een club in het casino onveilig gemaakt, wat erg gezellig was. Helaas hadden we niet door dat de vrijdagavond voor mensen ouder dan 28 jaar is, maar ach we hebben ons prima vermaakt. Morgen weer naar de footy. Dit keer naar de MCG, naar mijn team RICHMOND! Waarschijnlijk worden we keihard ingemaakt, maar ik ga vooral voor de sfeer. Ik ben benieuwd :)

Ik denk dat ik wel weer genoeg getypt heb, dus ik ga nu lekker eten. Taco night met Joey!

Een heel fijn weekend en tot over 3 maanden alweer.

Time flies when you are having fun!

Veel liefs,

Esmée

• 04 Mei 2014 - 13:02

Bart Jr:

Goh Esmée, wat een toffe verhalen en mooie foto's! Inderdaad superervaringen! Ik zou haast willen dat ik daar ook was! Geniet ervan! Groeten van Bart jr

• 06 Mei 2014 - 08:33

Laura:

het is allemaal woooow!! Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Succes en ook veel plezier met je stage. Vast ook heel bijzonder!! Liefs van ons beide uit Munchen

• 09 Mei 2014 - 11:45

Ad:

Het blijft afzien, daar down-under. Maar ja, iemand moet het doen... :) Doe je ook nog wat met je studie, of is het alleen maar feesten?
    Blijf genieten! Liefs uit Loon.